המלצות על מדביר? מי מכיר אותך בכלל? איך מתחילים עסק של הדברה ואיפה לא כדאי להשקיע?
כבר למעלה מעשור שאני מבצע הדברות, והגיע הזמן לחשוף לכם את חיי המדביר מבפנים.
באתר שלנו יש מלא מידע על מזיקים שצברנו לאורך השנים, הן בתיאוריה והן במעשי (בעיקר במעשי), בבלוג אנחנו הולכים לחשוף את החיים האישיים יותר שלנו, שתכירו את צוות מזיקיס, את דור ואת דימה ואולי בהמשך גם קבלני המשנה האדירים שלנו יצטרפו.
איך מתחילים להדביר כשאף אחד לא מכיר אותך?
אז בגוגל, היה קצת יותר קל, היו קצת פחות מפרסמים וכשפרסמת היית 1 מתוך 3 למעלה.
היו זמנים גם שהיו פרסומות בצדדים אבל מי היה מתייחס אליהם – וכמובן פעם, כשעוד היה סוף לדף (ולא גלילה אינסופית) היו הפרסומות של גוגל גם למטה.
אבל עדיין, כל פעם שלחצו עלי, וכל פעם שנכנסו לאתר, וכל פעם שירד לי כסף מחשבון הגוגל היה נורא קשה לסגור לקוח, כי מי מכיר אותך? ולמה לקחת אותך כשמישהו אחר נותן לי את אותו השירות ב – 10 ש”ח פחות?
ימכרו אותך גם בשביל עשרה שקלים
אז נכון, כשאתה חדש בשוק רווי, שאין לך שום יתרון תחרותי על פני אנשים שכבר מכירים הדבר היחיד שאתה יכול, כמעט כולם נופלים בזה זה – תמחור נמוך.
וגם אני, תמחרתי מאוד מאוד נמוך. לשמחתי, בין אם מדובר במזל, או בעבודה קשה ושירות טוב לאט לאט התחילו להכיר אותי בסביבתי (אז עוד גרתי בירושלים), והתחלתי, צעיר בין 24, תוך כדי לימודי החשבונאות לתת גם שירותי הדברה (אמנם בזול מאוד) אבל עדיין, זה היה יותר מעניין מלעבוד בתור עוזר חשב במשרד התיירות.
כל המפרסמים רודפים אחריך
איפה לא נפלתי, במקצוענים, בדפי זהב, בכל מי שרצה כסף תמורת פרסום או הבטחה לפרסום מה שנקרא לידים בשפה המקצועית – הלכתי שבי אחריו. להגיד לכם את האמת? לא הרגשתי שזה שווה (בלשון המעטה, אני עדיין לא רוצה שיתבעו אותי).
התברגתי בכל הקבוצות השכונתיות, פרסמתי פליירים, שלחתי מיילים ועברתי בין מסעדות, שלחתי מיילים למלונות שנפנפו אותי מכל המדרגות וכל מרכז מסחרי שפניתי אליו אמר לי:”מצטער ילד, יש לי כבר מדביר שאני עובד איתו”.
איפה שלא פרסמתי לא היה לי שום יתרון תחרותי עד שגיליתי את מידרג
מידרג – הפלטפורמה ההוגנת ביותר
קודם כל רואים מי אני – אני כבר לא שורה בתוך גוגל, כבר לא פלאייר שזורקים ישר לפח – אני חיוך.
נכון, זה עולה כסף – אבל הכסף משולם למידרג רק לאחר שאני מרוויח כסף (אין יותר הוגן מזה).
נכון, הלקוחות לא קלים ויש להם דרישות גבוהות מאוד – אך יחד עם זאת גם אני דורש את זה מעצמי.
אני לא אשכח אף פעם שקבעתי עם לקוח ב – 07:00, הגעתי ב -07:07 והוא אמר לי:”איחרת”.
ואני חושב לעצמי, באיזה עולם זה הגיוני? אבל אלו כללי המשחק – וכל לקוח הוא עולם וככה התייחסתי לזה ואט אט התברגתי במקומות הראשונים עד שהגעתי יום אחד לציון העגול 10 עם למעלה מ 700 המלצות.
כבר לא ימכרו אותי ב – 10 ש”ח
כמו ריבית דריבית – ככה גם עוברות המלצות על בעלי מקצוע אמינים טובים ונחמדים, לא שאני מעיד על עצמי שאני כזה אבל ככה הקסם קרה, ומפה לשם כבר לא הייתי אותו אלמוני שלא הכירו (ובדקתי באפליקציות כמו ME) כולם שמרו אותי בתור המדביר, היווני, מזיקיס, זיקיס, מזיקויוס ושיבושים אחרים של שם העסק.
אף אחד לא האמין כשעל החולצה שלי רשמתי: איחרנו להדברה? ההדברה חינם! אבל אני ידעתי תמיד שאם מכבדים את הלקוח הוא ירגיש צורך לכבד בחזרה – וזה מה שמלווה אותנו כבר למעלה מעשור – לא תמיד אנחנו יודעים הכל, אבל תמיד אנחנו נדע לכבד, לתת מחיר הוגן, שירות מכל הלב ואינשאללה להיות המדבירים שלכם עד סוף החיים.
אז איך מתחילים עסק כשאין לך כלום ביד?
אם אתם חדשים בתחום ההדברה, תמיד אנחנו נשמח להעסיק אתכם!
אבל אם אתם באופן כללי רוצים לשאול איך בכלל מתחילים עסק של בעל מקצוע (ולא משנה באיזה תחום) כשאין לך כלום ביד חוץ מרעיון, מוצר יפה, שירות שאתה רוצה לתת ולהעניק לאחרים, בין אם מדובר בנרות (ופגשתי כאלה שדווקא אהבו את הייעוץ), לאינסטלטור, מתקין דוודים או חשמלאי – שאל אותי איך – ואעביר לך את כל המידע הכי רלוונטי (ולא אני לא מוכר קורס התעשרות מהירה).
אגלה לך עוד לפני שתבזבז את מיטב כספך, מה עובד ומה לא עובד, במה כדאי להשקיע וממה כדאי להתרחק.
ההבדל בין המקצוענים, דפי זהב, איזי, מידרג, גוגל, טיקטוק וכו’
היום, נכון לנובמבר 24′ אם אתם רוצים לפרוץ אתם חייבים לפרסם סרטונים בלי סוף. אין מתכון לוויראליות, אף אחד לא יודע מה יתפוס ומה לא – אבל אם תתמידו אין סיכוי שלא תצליחו.
דבר נוסף, אתר אינטרנט – אתר שלכם זה MUST. זה נכס דיגיטלי לכל דבר, בניגוד לדפים ברשתות חברתיות שיום אחד זה עובד ויום שני יכולים לסגור לכם אותם ולכו תריבו עם אדון צוקרברג (או יותר גרוע אילון מאסק).
פתחו כרטיס בכל הפלטפורמות החינמיות כמו גוגל איזי וכו’
פתחו דפים עסקיים בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו’
למדו קצת לערוך עם תוכנות כמו CAPTIONS, CANVA, ו – CAPCUT – והתחילו להעלות סרטונים לרשתות.
פתחו וואטסאפ עסקי שגם שם תציגו את העסק שלכם, העלו סטורי לכל פלפטורמה (אפילו לוואטסאפ היום יש סטורי).
בקיצור, תחפרו לאנשים על העסק שלכם עד שיזהו אתכם לא בשם שלכם אלא בשם העסק שלכם.. למשל במקום אלי קופטר אלי חשמלאי.
בפרק הבא
עוד לא יודע האמת, יש מצב שאקח אתכם בסדר כרונולוגי ויש מצב שפשוט אזכר בהדברה האחרונה שביצעתי ואספר לכם עליה, בכל מקרה – המשיכו לעקוב.
נושאים רלוונטים – שבטוח תרצו לקרוא מהם עוד: