מדביר מידרג – מזיקיס
אתם סומכים על מידרג (מדרג – האתר שמדרגים בו בעלי מקצוע) – ואנחנו גם משתמשים המון במדרג (מהצד השני, של מבקשי השירות) – ועכשיו אתם מחפשים מדביר מידרג – כלומר מחפשים מדביר שנותן שירותים דרך מידרג?
איך התחיל הרומן שלנו עם מידרג?
אי שם ב 2015 – אחרי שנתיים כמדביר המון אנשים התחילו לומר לי – תגיד למה אתה לא מופיע במידרג?
אני, שהייתי בראשית דרכי בכלל לא הכרתי את הפלטפורמה אבל מלקוחות שהגיעו אלי (דרך פרסום כזה או אחר.. מה לא עשיתי בתחילת הדרך), דרך האתר, גוגל, פלאיירים וכו' אמרו לי – תקשיב אתה חייב להכנס למידרג.
אמרתי להם מידרג? מה הם שונים מכל מקום אחר? (בזמנו פרסמתי במקצוענים).
סעיף | מידרג | מפרסמים אחרים |
---|---|---|
עלות חודשית קבועה | אין | יש |
עמלות אחרי גביית כסף מלקוח | אחרי גביית כסף מלקוח | קבועות |
דירוג | אמין – לא רק ציון אלא גם התרשמות | מידת אמינות פחותה (לרוב מי שמשלם יותר נמצא יותר למעלה) |
קלות שימוש בעל המקצוע | קלה ופשוטה כולל סימון הזמן שנוח לך לקבל עבודה | אין אפשרות לשחק עם מידת הפניות |
כרטיס אישי | יש | יש מקומות שיש ויש מקומות שכולם נראים אותו דבר רק המספר (וקצת המלל והלוגו) משתנה |
מחירון | יש – ואמין מאוד | לעיתים גבוה מהשוק על מנת שבעל המקצוע יוכל "לכסות" על עמלות הפרסום |
אמרו לי תנסה אתה תבין – אתה אמין (הם לא ידעו עדיין שלא.. סתאאם:)), אתה שירותי ושם מדרגים אותך לפי הדברים האלה לא לפי מי שמשלם יותר רואים אותו יותר.
- אמרתי, אוקיי אנסה והמשכתי הלאה עם זה.
אני, שהייתי פגוע מכל מיני חברות שלא אזכיר את שמן כדי לא לקבל תביעת דיבה לא היה בראש מעייני לנסות חברה דומה. אבל לאחר כל כך הרבה פעמים שאנשים אמרו לי את המשפט שלא יצא לי מהראש:"תגיד, למה אתה לא במידרג?" רציתי לפחות שתהיה לי תשובה טובה לתת להם, החלטתי להתקשר למידרג ולראות איך מתקדמים משם..
מדביר במידרג – עולים ברמה
לא אשכח את היום הזה שקבעתי עם לקוח בבוקר, עכשיו אני שרשום לי על החולצה "איחרנו להדברה? ההדברה חינם!" ומפרסם בכל מקום בראש חוצות ובר' גליי שבמידה ואני מאחר ההדברה בחינם (כי אני יודע כמה זה מעצבן לחכות לבעלי מקצוע ולחכות ולחכות..) קבענו ב – 7 בבוקר.
הודעתי לו לקראת 6:40 – היי בוקר טוב משה (שם בדוי, השם נשמר במערכת) – אגיע אליך ב 7:07 ברשותך.
אין בעיה.
קיבלתי את התשובה שרציתי ושמח וטוב לב יצאתי לדרך. ההדברה הייתה בסדר גמור, הלקוח מאוד נחמד אבל יום למחרת כשאני מסתכל על הציון שהלקוח דירג אותי במידרג אני רואה לנגד עיני את הביקורת: איחר להדברה.
התפוצצתי מזעם, אבל הכללים במידרג מאוד נוקשים ואתה לא יכול לדבר עם לקוח שדירג אותך על הדירוג עצמו (וגם לא לרמוז לו..) לכן מילאתי את פי מים והמשכתי הלאה – אבל זה לימד אותי כלל – כמדביר במידרג אני חייב להיות יותר מצויין ממצויין.
מדביר במידרג זה מדביר עם גושפנקא
אחרי המקרה הזה עם ה"איחור" הבנתי שעלי להרים את הרמה שלי לשלב הבא. לא רק מבחינת הזמנים, אלא גם מבחינת הנראות, הכבוד ללקוח, הביקורת שלי לאחר העבודה ועוד. הבנתי שמצפים ממני (אם אני מופיע במידרג) לטופ של הטופ וגיליתי לשמחתי שאני שמח ללמוד יותר, לשתף יותר את הלקוחות ולא להיות המדביר הזה שרק בא לרסס וללכת. אנשים התחילו להעריך אותי (ואת הצוות) על כך שאנחנו מסבירי פנים, מסבירים על החומרים, מתקשרים לפני, מתקשרים אחרי ועוד "פינוקים" והלקוח מרגיש עטוף ובטוח מכל כיוון – או אז הבנתי מה זה להיות במידרג (ובטח מה זה להיות מדביר במידרג) – זה להיות ה-כ-ל בשביל הלקוח.
מ – 2015 ל – 2025
היופי במידרג שאין לך שליטה על הלקוחות – הכוונה שאתה יכול לתת את כל כולך ועדיין הלקוח ידרג אותך נמוך – זה הדבר היחיד ששומר על ההוגנות היחסית בין הדירוגים. זאת המערכת באמת הכי אמינה בישראל ואנחנו שמחים להיות בין אלה שמודרגים ראשונים (פעם אפילו היינו בציון 10.00 עגול, ב"ה נשתפר ונחזור לזה). הדבר הנוסף שיפה במערכת מדרג זה שהם גובים מאיתנו את הכסף רק לאחר שאנחנו גבינו את הכסף מהלקוח – יותר הוגן מזה אין.
לכן לכל מי שאני יכול אני ממליץ גם להיות לקוח מידרג מהצד שנותן פרנסה לבעלי מקצוע וגם אם אתם בעלי מקצוע ואתם חושבים על האם כדאי או לא כדאי להכנס למידרג – אני ממליץ לכם בחום (רק תזכרו תמיד להשתפר, להיות אמינים ושקופים ב – 1000% עם הלקוחות).
האם אתה ממליץ לכל בעל מקצוע להכנס למידרג?
חד משמעית כן, אשמח אם תעשו את זה דרכי ואז בכלל אולי ארוויח מהם משהו על הדרך.
מדביר מידרג – שאלות נפוצות
נושאים רלוונטים – שבטוח תרצו לקרוא מהם עוד: